szukaj

Emperia konsekwentnie realizuje strategię rozwoju sieci Stokrotka.

 

     Przychody ze sprzedaży wypracowane przez Grupę Kapitałową Emperia w III kwartale 2013 roku wyniosły 473 018 tys. zł, o 2,16% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Przychody ze sprzedaży za trzy kwartały 2013 roku wyniosły 1 445 776 tys. zł i były nieznacznie wyższe (0,96%) niż w okresie porównywalnym. Natomiast zysk netto wyniósł 13 601 tys. zł i był wyższy o 66,03%. Wynik osiągnięty za trzeci kwartał 2013 roku wyniósł 10 994 tys. zł straty. Jest to przede wszystkim wynik inwestycji poniesionej w segmencie detalicznym dla zapewnienia sieci efektywnego sytemu logistycznego. 

     Grupa Kapitałowa konsekwentnie realizuje strategie rozwoju wszystkich trzech linii biznesowych: działalności detalicznej, działalności deweloperskiej oraz IT. Najważniejszym wydarzeniem dla Grupy w III kwartale było uruchomienie 1 lipca br. własnej sieć logistycznej, której celem jest zaopatrywanie w towar supermarketów Stokrotka oraz innych sklepów detalicznych należących do Grupy. Na system logistyczny składa się magazyn centralny, 8 magazynów regionalnych oraz flota transportowa. Uruchomienie własnej logistyki to ogromne wydarzenie o strategicznym znaczeniu, które wpływa na poprawę konkurencyjności segmentu detalicznego poprzez:  poszerzenie asortymentu w kategorii produktów „świeżych”, obniżenie kosztów operacyjnych sklepów, podwyższenie dostępności towarów w sklepach, zwiększenie marży handlowej oraz poprawę w obszarze kapitału pracującego.  

     Koszty logistyki w III kwartale 2013 roku wyniosły 15,2 mln zł, a narastająco w trzech kwartałach 19 mln zł. Poziom nakładów inwestycyjnych związanych z uruchomieniem logistyki, koszty działania logistyki oraz parametry operacyjne były zgodne z założeniami. Parametry kosztowe i operacyjne logistyki nie są parametrami docelowymi i ulegną istotnej poprawie w kolejnych miesiącach. Głównym źródłem tej poprawy będzie zwiększenie masy towarowej przepływającej przez własną logistykę w wyniku przejęcia dystrybucji kolejnych grup asortymentowych od podmiotów zewnętrznych, zwiększenie wydajności pracowników magazynowych oraz podwyższenie efektywności transportu.

     Sprzedaż detaliczna w III kwartale 2013 roku w stosunku do roku poprzedniego charakteryzowała się wyższą dynamiką niż w dwóch pierwszych kwartałach tego roku (dotyczy to zarówno formatu supermarketów jak też całej sprzedaży detalicznej). Jednak III kwartał to również okres wzmożonej aktywności marketingowej i promocyjnej większości sieci detalicznych. Stokrotka także poniosła istotne koszty na działania marketingowe związane z budowaniem wizerunku, rozpoznawalności marki i zmianą logotypu sklepów Stokrotka. Wydatki na te cele wyniosły w III kwartale 2013 roku 3,8 mln zł.

     Zakończono prace nad nowym systemem identyfikacji wizualnej supermarketów. Uruchomienie pierwszego sklepu według nowego standardu miało miejsce 2 października br. w Dąbrowicy koło Lublina. Znakiem rozpoznawczym placówek detalicznych sieci w nowej wizualizacji jest zmodyfikowana oferta asortymentowa dopasowana do potrzeb wymagających klientów poprzez szczególny nacisk kładziony na świeże produkty wysokiej jakości: owoce, warzywa, mięsa i wędliny oraz zwiększenie asortymentu o produkty gotowe do spożycia oraz poddane wstępnej obróbce kulinarnej. Otwarty w Dąbrowicy Supermarket zaprezentował nowoczesne rozwiązania ekspozycyjne i komunikacyjne, które sukcesywnie będą wdrażane w całej sieci.

     W III kwartale Zarząd kontynuował proces skupu akcji własnych. W październiku b.r. zakończona została pierwsza transza o wartości 35 mln zł z jednoczesnym rozpoczęciem kolejnej o tej samej wartości. Skup akcji własnych jest dla Zarządu ważnym sposobem dystrybucji kapitału do akcjonariuszy.

Dodatkowe informacje: Urszula Herecka tel. 516 010 573, urszula.herecka@emperia.pl

Informacje o Grupie Kapitałowej Emperia:

Grupa Kapitałowa Emperia to dynamiczna i wiarygodna firma z polskim rodowodem, skoncentrowana na segmencie detalicznym FMCG.

Powstała w 1990 roku i od 23 lat aktywnie tworzy historię handlu w Polsce. Działalność Grupy Emperia obejmuje trzy obszary: segment detaliczny, informatyczny i segment nieruchomości. Grupa Grupa Emperia zatrudnia 6,5 tys. pracowników.

Koordynatorem Grupy jest Emperia Holding S.A., od 12 lat spółka publiczna notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Emperia Holding S.A. wyznacza strategię działania i monitoruje realizację celów przez spółki Grupy Kapitałowej Emperia.

Segment detaliczny – to przede wszystkim działalność spółki Stokrotka oraz spółek Maro Markety i PSS Tychy.

Stokrotka Sp. z o.o. to spółka z polskim kapitałem i bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Pierwszy supermarket Stokrotka powstał w Łęcznej koło Lublina w 1996 roku. Obecnie sieć obejmuje 204 sklepy.

Typowa powierzchnia handlowa Stokrotek wynosi od 400 do 800 mkw, w zależności od zapotrzebowania i warunków rynkowych, aczkolwiek w sieci funkcjonują również rentowne sklepy o powierzchni zarówno nieco mniejszej jak i większej. W ofercie wszystkich supermarketów znajduje się łącznie 26 tys. pozycji asortymentowych. Można w nich znaleźć bogaty wybór produktów świeżych: mięso i wędliny, owoce i warzywa, pieczywo i nabiał, a także produktów chemicznych, gospodarstwa domowego oraz alkohole i wina z całego świata. W Stokrotkach dostępne są też produkty lokalne od regionalnych dostawców. 1 marca 2013 r. Stokrotka przedstawiła swoją nową strategię „Nowa – jeszcze lepsza Stokrotka”. Istotnym elementem nowej strategii jest własny system logistyczny, który zgodnie z wcześniejszymi założeniami, został uruchomiony 1 lipca 2013 roku.

W 2013 roku sieć supermarketów Stokrotka  otrzymała tytuł Gwiazdy Jakości Obsługi 2013 w VI edycji Polskiego Programu Jakość Obsługi  i znalazła się w elitarnym gronie 100 Najprzyjaźniejszych Firm w Polsce. Nagroda przyznawana jest firmom, które w najwyższym stopniu dbają o obsługę klientów i świadczy o skuteczności przyjętych standardów w przedsiębiorstwie oraz sprawnym jego zarządzaniu.

Segment informatyczny – działalność informatyczna po zakończonej w 2012 r. konsolidacji spółek informatycznych Grupy prowadzona jest przez spółkę Infinite.

Infinite Sp. z o.o. oferuje różnorodne rozwiązania technologiczne, zarówno dla dużych jak i małych przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych. Tworzy rozwiązania nakierowane na wsparcie strategicznych obszarów biznesowych, wspierające elektroniczną wymianę danych i obieg dokumentów. Dostarcza rozwiązania z zakresu integracji B2B optymalizujące transakcje poprzez automatyzację procesów pomiędzy partnerami biznesowymi. Infinite jest obecna na rynku polskim jaki i zagranicznych rynkach europejskich: w Chorwacji, Rumunii, Niemczech, Czechach, Słowacji, Węgrzech i Bułgarii. 

Segment nieruchomości odpowiada za nieruchomości Grupy Kapitałowej Emperia. Inwestuje wyłącznie w obiekty z obszaru supermarketów i mini galerii handlowych. Dywizja zarządza nieruchomościami Emperii, pozyskuje nowe lokalizacje i prowadzi działalność deweloperską.

 www.emperia.pl